Sidor

måndag 20 oktober 2008

Speedcat's utställning i Rissne

Jag hade med mig kameran för att dokumentera alla kat IV katter på utställningen, men si det gick inte alls. Det var hopplöst ljus i utställningshallen. Och uppriktigt sagt var jag nog lite lat också, skönare att sitta tillbakalutad i stolen och lyssna på vad andra pratade om än att flänga runt och jaga kattägare.

En översiktsbild från panelen:


Kotten GIC S*Concinnus Hey Jude, var på sin första utställning som kastrat. Han har ätit upp sig litet nu, han vägde inte mycket mer än en fjäder innan han kastrerades. Det tär på krafterna att kurtisera damer ju!
Helt omöjligt att få den här tramp-pellen att sitta still så länge att man får en skarp bild...

Domaren tyckte att "katten" hade en för kall underton för att vara brun. Eeeh.... Vad tycker ni? :-)
Nåja, det hindrade inte "katten" från att få sitt första kastratcert, eller att bli nominerad till panel.:-)
Kotten tog sedan sitt första BIS som kastrat! Hurra!
Grattis Lillemor!!!

Här ser vi (nedan) att Lillemor är en van utställare. Hon vet hur hon styr sin Kotte.



Ulrika hade med sig Pixie IC S*Concinnus Rocket Queen och sina två "bebisar", Osis och Xev.

Nedan har vi S*Qetesh Xev, SIA a (dotter till Concinnus Rocket Queen och Oano Ramses). Xev fick kritik för att vara litet för kort i huvudet, men blev nominerad till panel även hon. I panelen mötte hon en svart orientalhona men fick bägge domarnas röster, så Xev slutade dagen som BIS.


Osis, S*Qetesh Osiris, är också han son till Pixie och Ramses. Han bor hos fodervärden Ania som ville att jag skulle fånga hans djupblå ögon på bild, men... hemskt ledsen Ania, det gick inte i det här ljuset! Osis har alltså gudomligt blå ögon, tro mig! :-)
Osis är tillgänglig för intresserade damer. Mer info finner ni på Qetesh hemsida. 

Osis blev BIV för fjärde gången. Och han blev nominerad till panel av domare Kristina Rautio. I panelen mötte han S*Nova Star Dumle och vackra Dumle tog BIS:et denna gång. Domarna röstade 1 x 1, men utslagsdomaren gillade Dumle bättre.

Mamma Pixie, ej med på bild tyvärr, blev BIS även hon. I panelen mötte hon S*Nova Star Madicken. Även här röstade domarna 1 x 1, men utslagsdomaren Anne-Gro Edström tyckte bättre om Pixie denna gång.

Och så sist (men absolut inte minst) Lotus, CH & CIP Limericks Magical Mystery Tour. Om tre månader blir han åtta år, och vi tyckte att det skulle vara roligt att låta honom visa upp sig en sista gång.
Lotus var ensam i seniorklass så inte helt överraskande lyckades han bli Bästa Senior.
Anne-Gro Edström dömde seniorerna och Lotus har alltid varit hennes typ av katt. Så även denna gång. Han fick så mycket beröm att man nästan blev lite generad. Men Lotus är fin för sin ålder. Lika slank och högbent som när han var ute o tävlade i början på 2000-talet. Det är väl muskelmassan som saknas. Han är inte lika fast i hullet som när han var tonåring och ung man. 


A very nice and succesful saturday at Speedcats Show in Stockholm:

GIC S*Concinnus Hey Jude, OSH n24, BIS
IC S*Concinnus Rocket Queen, SIA n, BIS female
CH & GIP S*Limericks Magical Mystery Tour, SIA b21, BIS senior
S*Qetesh Xev, SIA a (Concinnus Rocket Queen x Oano Ramses) BIS junior
IC S*Qetesh Osiris, SIA n (Concinnus Rocket Queen x Oano Ramses) BIV, NOM

Qetesh Osiris is available for studservice. Please contact S*Qetesh for more information.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var kul att titta in lite på lördagen. Även jag fick någon bild på Kotten. Jag vet inte varför man ska sluta ställa ut en snygg katt bara för att den blir några år. Under söndagen visades en ursnygg 15 år gammal Birma. Ursnygg. Kristina Rautio var jätteimponerad, med all rätt. (Och lite mer från söndagen finns i min blogg.)

Anonym sa...

Gratulerar till alla finfina priser :-)
Sys

Anonym sa...

Hi hi, vaddå har inte alla bakbensstyrda katter?!

Grattis till oss allihopa för finfina resultat.
Jag hade så himlans trevligt med alla kattvänner, både två och fyrbenta, under lördagen.

Kul att få träffa Lotuspojken live igen för det har jag ju inte gjort sedan Kotten var liten.

/Lillemor

Anonym sa...

Hehe, men det var en fin bild iallafall tycker både jag och Osis!

/Ania, Osis, Tetris och Aria

Ulrika sa...

Haha, ja Kotten är ju för cool! :-)

Och jag instämmer, det var en jätterolig dag som vi alla kan vara väldigt nöjda med!

Hehe, nä Iann, Osis har bara 4 BIV tror jag. Men han jobbar på det! :-)

Anonym sa...

GRATTIS!!!! Till er alla!! Kan inte låta bli att oxå känna mig stolt, att min lilla Molly är inblandad... Fina Molly, som sörjer sina senaste bebisar ännu... Ler åt det du skrev om morrhåren, Iann, så Molly, ordning och reda :-)
Kramar från oss
Rosann

Concinnus sa...

Ja, tänk vad roligt man kan ha det på kattutställning. :-)

Och Anna, jag håller med; varför sluta ställa ut en katt bara för att den är gammal.. Men Lotten är ju inte sådär jätteförtjust i utställningar, och ännu mindre förtjust i att åka bil till dem, så därför kommer han nog få ta det lite lugnt ändå. Men han kanske kan följa med Donnan nån gång framöver som sällskap. Vi får se.

Ania: Vad bra att bilden fick godkänt iallafall. :-)

Ulrika: Ojdå! Tog jag i för mycket? Var rädd att jag hade skrivit för få! :-D

Sys: Tack, tack.

Rosann: :-)

Har jag glömt någon..?
Lillemor! Nää, mina katter är inte bakbensstyrda, men jag ska öva på donnan. :-)
Fast jag vet inte, hon verkar faktiskt inte gå att styra alls. Just nu övar hon på baklänges volter från min stol. Hon är duktig på att hänga i käkarna från min pekfinger också. *suck*

Anonym sa...

GRATTIS till alla fina resultat! Jättekul! :-D

Här hemma väntar vi med spänning på vad som finns i magen... ca 2 veckor kvar. :-O

Nina