Sidor

måndag 27 oktober 2008

Från fotoalbumet (3)

Några bilder från '04. KG tyckte att vi skulle försöka ta lite "studiofoton" på katterna. Det enda vi hittade som dög som bakgrund var en stor rullgardin vi hade liggande, och den försökte vi rigga upp lite tjusigt utan att behöva skruva i väggarna. Hur bra tror ni det gick? 


Katterna tror att vi monterat både gardin och belysning till deras nöje, och beter sig som tioåringar på Gröna Lund; helt galna. (Lotus befinner sig på andra sidan gardinen i bilden nedan.)


Till slut lyckades vi få Tulsa att sitta still ett par minuter mitt på gardinen, men tror ni att hon ville titta in i kameran? Nej, nej, hon skulle klia sig först bakom ena örat, sen det andra, och hela sejouren avslutades med en grundlig tvätt där bak. 


En sen sommareftermiddag utanför oss. Grannen har ett välbesökt café. I år var det bord och stolar över nästan hela gräsmattan, ännu mer än vad som syns på den här bilden.


Vårat stora fönster i ateljén är en utmärkt plats att lägga sig vid för att ha utkik över vad som händer utanför. Här är det Lotus (den vita pricken där i fönstret) som ligger och solar.
Oftast har vi fönstret öppet under sommaren. KG har snickrat ett ram som vi spänt hönsnät över, så att katterna inte rymmer. (Om de har hoppat ut någon gång? Japp. En våning upp hindrar ju inte en oriental som vill komma ut och jaga fåglar...)



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå?? Jag tyckte studiofotona var jättefina! :-D

Vad härligt med sommarbilder... jag längtar till sommaren. Jag vill inte ha vinter! Vill inte ha vintertid! Buäääh!

Concinnus sa...

Jomen du får ju sova en timma längre om mornarna nu Nina! Det är bra med vintertid! Ljusarna när man stiger opp! Snart jul!! Tjoho!!!

Ulrika sa...

Hahaha det där med att försöka ta studiofoton känner jag igen! :-D

Anonym sa...

Eeh.. nääe.. VET du hur lång tid det tar för hundarna att ställa om sig till vintertid???! Jag får snarare sova en timma MINDRE. Suck... ;-)