Sidor

fredag 3 oktober 2008

Prisras på kattungar?

Med anledning av Till Salu annonsen på Blocket:
Ja, vad var det som hände?
Från ena dagen till den andra så rasade priset på våra kattungar med flera tusenlappar.

Helt kort så fick fodervärd Rosanns man en allergisk överreaktion.

Jag tänker inte försöka ge mig in på att beskriva alla turer vi gått igenom för att hitta en bra lösning på detta problem. Jag kan dock säga så mycket att vi hade kommit fram till en variant där det absolut inte ingick någon prissänkning för att "bli av med" kattungarna. Men ungarna är nästan leveransklara och efter mycket funderande från Rosann och hennes familj så beslöt de att de hellre ville behålla ungarna hemma och istället sänka priset på dem för att på sätt snabbt försöka hitta nya hem till dem.

Som uppfödare stödjer jag inte en så kraftig prissänkning på kattungar som är defektfria och dessutom ser väldigt bra ut, men som privatperson kan jag inte annat än respektera Rosanns vilja att försöka göra det bästa både för Molly och för sin familj; att ha kvar ungarna hemma där de vuxit upp, så länge de är osålda.

Så nu finns alltså fyra väldigt fina och trevliga kissebarn till salu för bara tretusen kronor styck. Så kan det gå.

S*Concinnus Lennon är tingad./Lennon Not For Sale

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Nej men oj, vad jobbigt! :-( Hoppas allt löser sig till det bästa för både ungarna och Rosanns familj.

/Ulrika

Anonym sa...

oj då! hmm om det skulle bli panik med allergi kanske jag kan hjälpa till på något sätt!

Anonym sa...

Håller med, vad jobbigt! Hur blir det för mammakatt då? Hoppas allt löser sig till det bästa.

Concinnus sa...

Mariella:
Tack snälla Mariella. Vi tror att det kommer att ordna sig, vi har ett par reservlösningar redan, men jag hör med dig om det blir panik.

Anna:
Det gick bra när Molly var ensam så vi hoppas att det ska fungera igen när ungarna har flyttat. Annars har vi redan en toppenbra lösning även till det.

Anonym sa...

Hmmm Sally kan få flytta hem till mig :-))
Sys