Sidor

fredag 24 oktober 2008

Från fotoalbumet (2)

Just old pics from the photoalbum... Our senior Limericks's Magical Mystery Tour, SIA b21, his daughter Concinnus Dear Prudence, OSH a, and Limericks Tulsa SIA n, as a baby.

Hur Lotus tog det? Jo, han reagerade mer med förvirring än sorg. Han ropade väldigt mycket. Sprang från fönster till fönster (ja vi har bara tre stycken, så det var väl inte så mycket besvär när jag tänker efter) och letade och letade. 
Han tittade på oss med en mycket uppfodrande blick, ungefär som "jamen ta fram henne nu igen då, det är inte kul längre, jag ger upp". Han kunde sluta äta mitt i en tugga när han hörde minsta ljud. Stod med spetsade öron och sprang sen iväg för att se om det var Pepy som kommit hem.
Som tur var så har Tulsa varit väldigt svag för Lotus ända sen hon flyttade hem till oss. Hon har från första början försökt att bli vän med Lotus; Lotus som alltså de första två åren var vänlig men ack så ointresserad av den där brunmaskade siamesen som hängde honom i hasorna.
Så Tulsa gjorde sitt bästa för att trösta Lotus. När han stod och skrek så så stod hon bredvid och gned sitt huvud mot hans. Det blir snart bra gubben, du har ju mig. (Ja, ja, ja... tolka in människokänslor i deras beteenden, som om jag skulle göra det... ;-))

Långsamt, långsamt så kom Lotus och Tulsa att stå varandra nära de också. Nu är de som ett gammalt gift par. Ska göra allting ihop men oj, oj, oj vad de gnabbas också! :-) Lotus blir till exempel helt vansinnig på Tulsa om hon tar hans plats i sängen. Ja, ibland får hon inte ens komma upp i sängen om han hittat en riktigt bra plats mellan knäna på en.

Tulsa första gången vi träffade henne nere i Ronneby. Hon är sex veckor på bilden.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Naaawww, stackars Lotus! Det är en av mina stora mardrömmar, att bli tvungen att omplacera en av katterna :-(

Åh mormor (mormors mor) Tulsa, guuu vad söt! :-)

Anonym sa...

vilken snutt =)