Sidor

måndag 11 augusti 2008

Ester och Tyra

Jag har fått några bilder på Ester och Tyra, två halvssyskon som nu för tiden lever ihop. Matte Anki berättar att det här är från ett av de första besöken utomhus. Liiite läskigt var det allt. Jo, jo... Vem tycker inte att det är obehagligt med gräs mellan tårna? 


S*Concinnus Patience, SIA n
S*Concinnus Viva Las Vegas x Sweet Cats Dresd in Black

Concinnus Patience, Ester, är alltså syster till Pixie och Sweetie, och till Axl (så Sture om du läser det här inlägget så är det här din pappas syster).
Jag ser väldigt stora likheter med mormor Tulsa i den här flickan.

Här har vi Tyra, S*Concinnus Crazy Miranda, OSH b
S*Concinnus Viva Las Vegas x S*Concinnus Helter Skelter

Och här har vi båda flickorna tillsammans.
(Åååååh... det är måndag, första dagen efter semestern... Jag blir väldigt, väldigt sömnig av att titta på den här bilden... )

Alla bilderna från Anki S. Tack.

ö

Lite utställningsnytt också;
Pixie, S*Concinnus Rocket Queenvar på utställning i Heby i helgen och blev nominerad till panel båda dagarna.
"No more pasta and pizza!" sa den italienska domaren. 
Nå, det ligger i den här linjen. Både mamma och mormor har lätt att lägga på sig lite. Och det behövs väldigt få extra gram för att det ska synas också. Men det är en avelshona som snart ska paras igen, så det blir ingen hårdbantning här inte.

4 kommentarer:

Sture sa...

Slående likhet! Jag såg direkt att vi var släkt. Om jag hade varit tjej så skulle jag se ut precis så.
Kram
/Sture

Ulrika sa...

Vilka fina tjejer, och vad härligt de verkar ha det ihop! Och vad ljus och fin Ester är!

Hehe, nä vi får väl hålla igen på pastan och pizzan ;-) Men som sagt, någon hårdbantning blir det inte.

Anonym sa...

Hej Anki! Åh vad glad jag blir att se dem ihop såhär! De verkar ju verkligen tycka om varandra, känner syskonsamhörighet kanske!?
/Rosann

Anonym sa...

Hej.
Ja, dom e helt fantastiska ihop... hm.. för det mesta. Visst kan dom oxå kivas som syskon brukar men oftast e dom som ler å långhalm lr hur man säger. =) Mycket kramande å puts. Å båda har "räcka-upp-tass"fenomenet.
Underbara tjejer =))
Anki