Sidor

måndag 30 november 2009

Tulsas tema

I förra inlägget blev det så att jag presenterade Kottens låt. Han heter Hey Jude i stamtavlan. Hans syskon hette Helter Skelter, Honey Pie och Hippy Hippy Shake.
Deras mamma heter Dizzy Miss Lizzy och hennes syskon hette Doctor Robert, Day Tripper och Don´t Pass me by.

Deras mamma i sin tur hette Lucy in the sky, och hennes syskon hade namnen Lovely Rita, Dear Prudence, Revolution och Mother Natures son.
Deras pappa hette S*Limericks Magical Mystery Tour. Och det var där det började. Inte bara med musik som tema på kullarna, utan också att alla ungar som har Magical Mystery Tour alias Lotus i stamtavlan ska ha ett namn som på något vis anknyter till Beatles.
Om det nu är någon som undrar varför kattungar från oss heter saker som Liverpool eller Lennon.

Men för att få en egen låt måste man inte vara född hos oss. S*Limericks Tulsa är uppvuxen i Ronneby i Anna Gerbert/Limericks T-kull. Alla ungarna hade namn på T.
Dagen innan vi skulle åka ner och hämta henne fick jag ett mejl från min bror. Han tyckte nog att jag hade pratat litet väl mycket om prinsessan från Blekinge som snart skulle bli vår.
Han bifogade följande låt till sitt mejl:


5 kommentarer:

Anna sa...

Jag förstått era namnteman, ingen fara. Men är alla verkligen Beatlesanknutna? Fanns det ingen med ett Iggy Pop-namn också, har för mig att du hade en "Passenger", men jag kanske har fel?

För övrigt hade jag funderingar på kullnamn som skulle vara från musiker själv, Elton, Dylan och Lennon vore en fin trio pojkar, men så kom du och "snodde" Lennon, *ler*.

PS Du har väl hört att Iggy ska ut och spela igen? Läs i min blogg annars!

Concinnus sa...

Jo det finns andra teman än Beatles. En Iggy-kull, en Bryan Ferry-kull, Elvis och Leonard Cohen.
Det är just när Lotus varit med som vi försökt hitta Beatles namn.

Ibland har vi inte hittat något som passat till den bokstav vi är på och då har det blivit något annat. Som förrförra kullen där det var Kinesiska Kejsare och Konkubiner som var temat.

Nu närmar sig M-kullen så småningom och vi hittar inget alls musikigt på M. Meatloaf kullen kanske... men han har så långa namn på sina låtar att de inte får plats inom de givna tecknens ram. :-)

Jo Anna, jag har redan läst på din blogg...
/I.

Anna sa...

M - det helt fantastiska bandet Mad Season som jag inte kan sluta lyssna på. Och sen finns ju Mother love Bone, Mudhoney, Blind Melon, Meat Puppets, Massive Attack, Mötley Crue, Metallica...

På artistsidan har du ju Mark Lanegan, Marilyn Manson, Márta Sebastyén och alla Maria-något

Låtar: More than a feeling, Monkeywrench, Miss Misery, Mindshaker meltdown, Milk it, Mezzanine, Mevlana in Dub, Marigold, Mankind, Man who sold the world, Man of Golden Words, Man next door, Man in the Box, M.T. your gun, M.I.A.

annars finns det ju ett stort gäng fina basister på M: Mike Inez, Duff McKaghan, Mike Starr ... men det är inte så många tjejer som lirar bas så det blir svårt om du får honom i kullen

Anna sa...

PS "honor" i kullen, skulle jag ju skriva, annars blir det bara konstigt :)

Concinnus sa...

Anna:
Oj! Tack för alla förslag!
En Concinnus Duff McKagan finns redan. Han bor i Umeå. (En Axl har vi också fött upp.)

Vi letar i våra skivhyllor, det är därför vi inte hittat nåt än. Jag vill kunna nynna på låten ju! Så att jag vet att den passar katten.
Men precis efter att jag skrev min förra kommentar här tänkte jag till en aning, och upptäckte att vi har de givna namnen om det bara blir en liten kull. Tre fyra stycken och minst en tjej. Då...

Och Anna... hur går det hos dig då? Bara en vecka kvar? Syns det nåt nu??
Förresten kan du väl knycka Lennon om du vill. Men du får ge honom smeknamnet John... :-)