Sidor

lördag 7 februari 2009

Så det kan bli! :-)

Ja det är inte lätt att vara kattuppfödare ibland. Tankarna är mer eller mindre ständigt sysselsatta av fyrbenta vänner och deras göranden. Det här stod att läsa i ett mejl jag fick igår, och jag måste erkänna att jag skrattade så att jag grät när jag läste det. Hoppas att det kan roa någon annan lika mycket som det roade mig. :-)

"Jag låg och grubblade på hankatter när jag skulle somna igår så det bara snurrade katter framför ögonen på mig. Tyckte att jag kom på en helt perfekt hane, men jag måste nog ha drömt för jag kan inte nu komma ihåg vem det skulle vara... Kanske var det pga kattgrubblerierna som jag halvt i sömnen fick för mig att Marcus, när han kom och skulle lägga sig, var en hög katt-klätterställning som höll på att välta. Dessutom fick jag för mig att Xev satt på toppen av den och att hon skulle slå sig halvt fördärvad om den rasade ner. Så jag kastade mig över halva sängen för att fånga den, så att de katter som sov på mig skvätte iväg åt alla håll, samtidigt som jag ropade NEJ NEJ!! Marcus blev ganska förbryllad över detta mottagande och att han inte fick komma och lägga sig."

Nedtecknat med tillstånd av drömmerskan. :-)

Inga kommentarer: