Sidor

lördag 16 januari 2010

Svårbäddat

Vissa dagar får jag bäddat först vid lunch, det är alldeles för skönt att ligga kvar under täckena tycker somliga. Speciellt näsapan kan vara svår att få upp på fötter. Fast det är klart... öppna ett paket skinka kan man ju alltid...

Sleepy Lotus

Donnan verkar inte vara dräktig. Det har gått en månad nu sedan vi lämnade henne hos hannen, men inga tecken alls.
Katterna tillbringar sina dagar under värmepumpen sedan i julas. Mellan -11 och -24 har det varit ute och klart att det påverkar innetemperaturen också. Men under värmepumpen är det alltid varmt.

Nu ska jag sätta mig och surfa runt hos alla andra som har små ulliga, gulliga ungar hemma, spä på mitt elände riktigt ordentligt...

7 kommentarer:

Anna sa...

Nahhhh, vad surt. Hoppas du kan para om henne snart i alla fall. Jag vet precis, eftersom jag inte heller fick några småttingar.

Hoppas att allt är bra för övrigt, det är ett tag sedan man hörde av dig.

Jotack, bädda... jag går upp, katterna går upp och ställer sig och ylar efter "Mjau" (maten, trots att de alltid har torrisar framme). Sen när de har ätit går de tillbaka och kryper ner igen, men en dag som den här är man ju benägen att göra dem sällskap, heller kallt än halv storm.

Anonym sa...

Jo det är bra, det är nog bara stora vintertröttheten som drabbat oss. Och fy vad sur jag blev idag när jag drog upp gardinen och såg att all snö på träden är borta. Rimfrostvärlden borta och ersatt av glopp och takdropp... :-(
Så! Nu har jag gnällt klart! (Nu är jag glad igen!)
/ConcinnusIann

Anonym sa...

Lotus ser ut att ha förstått det där med att morgonstund har guld i mund, förutsatt att man får ligga kvar och mysa under täcket.
Klok kille ;-)

/Lillemor

ps, om du vill kunna bädda tidigare så skickar jag över Lennon till dig. Han hämtar leksaker och börjar skutta runt med i sängen om man ligger för länge eller om man har otur anfaller fötterna under täcket, ajj!

Anonym sa...

hm, har du bytt språk;

Kommenttisi on tallennettu.
Saattaa kulua hetki, ennen kuin kommenttisi näkyy sivustossa.

Moi moi,
Lillemor

Concinnus sa...

Eeeh... var står det Lillemor? Hittar det ingenstans.
Jobbigt att byta språk utan att märka det! :-)

Javisst, skicka hit morgonstund-har-guld-i-mund du! ;-)

/Iann
PS. Tänkte på dig igår när jag såg världens finaste röding på fb...

Anonym sa...

Den texten kom upp när jag lämnade min kommentar. Det brukar vara på svenska och stå något i stil med att min kommentar är sparad och det kan dröja en stund innan den syns på bloggen.


Jag vill också se världens finaste röding juh!

/Lillemor

Concinnus sa...

Nu ska vi se om jag också får finsk text då. :-)

Röding-pöding, ska se om det finns något sätt att skicka en länk på.
/I.

PS Ordverifiering: siapiam!