Sidor

måndag 18 maj 2009

Så har vi det i snålblåsten...

När det viner nordligt om husknuten så är det skönt att komma in i växthuset


... där lägger man snabbt beslag på en av de två stolarna och ligger sen o tvagar sig i värmen.

*

Roliga nyheter från Finland;
FIN*Ballawhane Cronos, OSH c24, blev BIS ungdjur båda dagarna i helgens utställning i Tammerfors. Pappa till Cronos är S*Concinnus Crown of Creation Flipp, och uppfödare är Kristina Rautio.
(Hade ju varit trevligt om jag kunde minnas mamma katts namn också men det har tyvärr fallit bort. Någon som kan hjälpa mig med det?)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Katter vet verkligen hur man njuter här i livet!

Det finns möjligtvis ingen bild av Flipps finska Bis-vinnande son? Grattis till det förresten.
Tänk vad många lila orientaler jag stöter på sedan jag mötte min första i Lennon.

/Lillemor

Concinnus sa...

Nej jag kan inte hitta någon bild nånstans. Men visst blir man lite nyfiken. :-)

Och nog kan de njuta av livet allt... kissarna. Donnan njuter t.ex. av matjessill med gräddfil (!) när hon är i växthuset. :-)
/Iann

Felicula sa...

Supermysigt med solen!